Forum
=> Daha kayıt olmadın mı?![]() |
1 Üye | 50 Konu | 150 Mesaj | 4536 Online | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Burdasın: Forum => Dersaneler => Fem Dersaneleri Genel Bilgiler |
|
RecepFirat19 (şimdiye kadar 250 posta) |
Bu konuda Fem Dershaneleri hakkında genel olarak bilgiye sahip olabilirsiniz. FEM Dershaneleri, Türkiye'deki bir dershaneler zinciri. 2011 yılı itibariyle İstanbul'da 47, Türkiye genelinde ise 180 şubesi vardır. Doğu ve Güneydoğu Anadolu'da yaygın biçimde şubeleri bulunmaktadır Eğitim Sistemi FEM'in eğitim anlayışı ve grup sistemi Her öğrencinin farklı bir hedefi ve başarı kulvarı olduğuna inanıyoruz. Kimi öğrenciler sınavda karşılarına çıkan zor ve çok zor soruları rahatça çözebilecekken, kimi öğrenciler sadece normal ve kolay soruları çözebilmektedir. Buna bağlı olarak bazı öğrenciler yetenek ve birikim yönüyle en üst puan dilimlerinde bir bölüm hedeflerken, diğer bir öğrenci grubu %8'lik, %9'luk dilimdeki bölümleri hedeflemektedir. Bir grup, büyük illerdeki üniversiteleri yeterli bulurken, bir başka grup herhangi bir üniversiteyi kendisi için yeterli bulabilmektedir. Farklı üniversiteleri, fakülte ve bölümleri hedefleyen öğrencilerin, bunun doğal sonucu olarak üniversite giriş sınavında farklı puan türleri ve puan aralıklarına göre bir çalışma temposu ve çalışma sistemi geliştirmeleri gerekmektedir. FEM Dershaneleri olarak tüm öğrencilere aynı ders anlatma sistemini uygulamayı ve onları aynı dökümanlarla üniversitey e hazırlamayı doğru bulmamaktayız. Bu düşünceden yola çıkarak öğrencilerimizi, aldıkları temel lise eğitimini, kapasitelerini ve sınav sistemini göz önüne alarak onları farklı eğitim gruplarına ayırdık. İleri eğitim grubu Birikimleri orta ve zor seviyedeki soruların yanı sıra çok zor soruları da çözmeye uygun öğrencilerden oluşan gruptur. Bu gruptaki öğrencilerin kendi seviyelerine uygun sınıflardaki hazırlık sürecinde, kolay ve çok kolay sorularla fazla oyalanmadan zamanı iyi kullanmaları ve sınavda tüm soruları çözerek ilk tercihlerini kazanmaları amaçlanır. Düzey geliştirme grubu Birikimleri zor ve orta seviyedeki soruları çözmeye uygun öğrencilerden oluşan gruptur. Bu gruptaki öğrencilerin kendi seviyelerine uygun sınıflardaki hazırlık sürecinde, çok kolay ve çok zor sorularla fazla oyalanmadan tüm konularda iyi bir düzeye yükselmeleri ve daha üst seviyedeki soruları çözerek hedefledikleri bölümleri kazanmaları amaçlanır. Prestij grubu Birikimleri kolay ve orta seviyedeki soruları çözmeye uygun öğrencilerden oluşan gruptur. Bu gruptaki öğrencilerin kendi seviyelerini uygun sınıflardaki hazırlık sürecinde, daha az ayrıntıya daha fazla süre ayırarak özel testler yardımıyla konuları daha iyi anlamaları sağlanır. Öncelikle kolay ve orta seviyedeki soruları çözerek aşama aşama üst seviyedeki soruları çözebilir duruma gelmeleri ve hedefledikleri bölümleri kazanmaları amaçlanır. Meslek liseleri grubu Yeni sınav sistemine göre kendi mesleği ile ilgili bir bölüm için, sadece 1. bölüm sorularını çözmesi gereken meslek liseli öğrencilerden oluşan gruptur. Bu gruptaki öğrencilere, sınavın 1. bölüm branş ve konularını içeren meslek lisesi özel müfredat programı uygulanır. Bu öğrencilerin kendi seviyelerine uygun sınıflardaki hazırlık sürecinde, 1. bölüm sorularının tamamını çözebilir duruma gelmeleri ve hedefledikleri bölümleri kazanmaları amaçlanır. DÖKÜMANLAR Yüzlerce öğretmenin farklı ve özgün bakış açısıyla hazırlanmış sorularla sınava hazırlanan öğrencilerimiz, üniversite sınavına girdiklerinde görmedikleri bir soru tipiyle karşılaşmazlar. Üniversite sınavında kendilerine sorulmuş tüm soruların benzerlerini rahatlıkla FEM dokümanlarında bulabilirler. Bir FEM dokümanı nasıl hazırlanır? Yüzlerce öğretmenin farklı ve özgün bakış açısıyla hazırlanmış sorularla sınava hazırlanan öğrencilerimiz, sınava girdiklerinde görmedikleri bir soru tipiyle karşılaşmazlar. Sınavlarda kendilerine sorulmuş tüm soruların benzerlerini rahatlıkla FEM dokümanlarında bulabilirler. FEMde her öğretmenin iki öncelikli yükümlülüğü vardır: Dersini öğretmesi, Branşıyla ilgili özgün soru hazırlaması. FEM Dershaneleri'ndeki tüm öğretmenler her hafta yaptıkları zümre toplantılarında yarım günlerini soru hazırlamaya ayırırlar. Haftalık soru hazırlama toplantılarında her öğretmen, o dersle ilgili zengin kaynaklar eşliğinde soru hazırlar. Öğlen saatlerinde başlayan soru hazırlama çalışması geç vakte kadar devam eder. Akşam saatlerinde tüm FEM dershanelerinde binlerce ham soru hazırlanmış olur. Sonra FEM dershanesi bölüm başkanları soruların seçme ve elenmesi işlemine geçerler. Özgün olmayan sorular öncelikle ayıklanır, ÖSYM soru standartlarına göre titizlikle düzenlenir. Soruların düzeyi ve kalitesinde, ÖSYM soruları baz alınır. Düzenlenen ve elemeden geçen sorular her dersin zümre başkanlarınca ilk düzeltmeleri yapılarak, FEM Yayın Merkezine gönderilir. Yayın Merkezimizde görev yapan, branşında ve test tekniği konusunda uzman yayın kurulu başkanları (Her dersten 7 uzman) soruları yeniden ele alırlar. İleri Eğitim, Düzey Geliştirme ve Prestij grupları öğrenci sınıflandırmasına göre soruları sınıflarlar. Bir sorunun bu aşamaya ulaşması yaklaşık 2 ay sürer. Sınıflandırılan sorular öğrenci düzeylerine göre kolay, orta düzey, zor ve en zor şeklinde ayrılır. Ve dokümanlara önceden belirlenmiş kritere göre yerleştirilirler. Sıra, soruların dizgi servisine gönderilmesine gelmiştir. Dizgisi yapılan sorular, üç ayrı aşamada nicelik ve düzenek tashihinden sonra matbaaya gitmeye hazır hale gelir. Her dokümanın matbaa hazırlık aşamasında prova ozalitleri ve aydıngerleri tekrar yayın merkezine getirilerek, son kontrolü yapılıp FEM Yayın Merkezince basım onayı verilir. Grup Sisteminde Dokümanlar Dokümanlar grup sistemine göre hazırlanır. FEM Dershaneleri olarak tüm öğrencilere aynı ders anlatma sistemini uygulamayı ve onları aynı dokümanlarla üniversiteye hazırlamayı doğru bulmamaktayız. Bu düşünceden yola çıkarak öğrencilerimizi, aldıkları temel lise eğitimini, kapasitelerini ve sınav sistemini göz önüne alarak onları farklı eğitim gruplarına ayırdık. İleri eğitim grubu Düzey geliştirme grubu Prestij grubu Meslek liseleri grubu Bu grupların dokümanları da kendi bilgi seviyelerine uygun olarak uzman öğretmenlerimiz tarafından özenle hazırlanmaktadır. Dokümanlar FEM dergisi: Piyasa ürünü olarak satılan FEM dergileri, ders işleyişinde kullanılan ana kaynaklardan birisidir. FEMset: Ders işleyişine yardımcı olarak kullanılan soru bankası niteliğinde hazırlanmış test kitaplarıdır. YGS-LYS, GDS ve DTS'ler: Müfredatın tümünü tarayarak, öğrencilerin durumunu en objektif şekilde gösteren deneme sınavlarıdır. DBS (Düzey Belirleme Sınavı ![]() Konu testleri: İşlenilen konuların sürekli kontrolü ve pekiştirilmesi için sene içinde sürekli uygulanan testlerdir. Sanal Ofis Redoks FEM Dershanelerinde öğrenciye verilen dokümanlardaki tüm sorular DVD olarak ve internet üzerinden online olarak çözümlü sunulmaktadır. 7/24 ofis imkanı. Yani Sanalofis. Fem Dershaneleri eğitim anlayışında sadece rutin dersler bulunmamaktadır. Dersler ile birlikte sınavlarında önemi büyüktür. Anlatılan derslerin anlaşılabilirliğini sınavlar ile ölçülebilir. Belli periyotlar ile anlatılan derslerin anlaşılabilirliğinin ölçülebileceği sınavın değerlendirmesinin ardından her öğrencinin derslerde hangi seviyede olduğu anlaşılır. Fem Dershaneleri öğretmenleri bu sınavları değerlendirip derslerde anlatıldığı halde anlaşılmayan konuları tekrar edilmesi veya soru çözümleri ile öğrenciyi takviye etmesine kadar verirler. Öğretmenler takviye edilecek konuları belitleyip; ders anlatımı ile Ek Ders aktivitesi, soru çözüm ile Ofis aktivitesi planlar. İşte burada REDOKS devreye girer. Redoks (Randevulu EkDers Ofis Katılım Sistemi), planlanan ekders ve ofis aktivitelerini öğrencilerin internet ortamından bu aktivitelere randevu alarak katılımını sağlar. Böylelikle öğrencilerinde planlı bir çalışmaya yönlendirilerek eksik kaldıkları, anlayamadıkları, tekrar etmek istedikleri konuları ekders-ofis aktiviteleri ile tamamlamaları hedeflenmiştir. Öğrenci Takip Sistemi (ÖTS) Genel öğrenci psikolojisinde, uzak hedefler öğrenciyi motive etmemekte, onları derslerden soğutabilmektedir. Öğrenciler, yazılıya son gün çalışma psikolojisi içinde yıl sonunda girecekleri üniversite sınavına, 'daha çok zaman var' diyerek derslerden uzaklaşabilmekte ve motivasyon yorgunluğuna düşebilmektedirler. Bu nedenden dolayı, FEMde üzerinde durulan en önemli konu öğrenci takibi (ÖTS) olmuştur. FEMde öğrencilerin danışman öğretmenleri her ğrenciye kendi hedefleri doğrultusunda kısa vadeli, çoklu hedefler vermekte, öğrencileri çizelgelerle kontrol ederek onların motivasyonlarını her zaman canlı tutmaya çalışmaktadırlar. Danışman öğretmen öğrenci ile birebir gözden geçirip haftalık/aylık durum değerlendirmeleri ile verilen hedeflerin uygulanması veya uygulanmaması irdelenir. Böylelikle öğrencinin sonuçta başarıya ulaşması sağlanır. | |||
hamsiciklet (şimdiye kadar 30 posta) ![]() ![]() |
NE DİYELİM TÜRKİYE'NİN EN İYİ DERSANESİ ARTIK | |||
edemenkral (şimdiye kadar 7 posta) |
yok ya final daha iyi ![]() | |||
RecepFirat19 (şimdiye kadar 250 posta) |
konuşmayın biz burda eleştiri için paylaşım yapmıyoruz. |
Bütün konular: 136
Bütün postalar: 358
Bütün kullanıcılar: 47
Şu anda Online olan (kayıtlı) kullanıcılar: Hiçkimse

Bugün 11974 ziyaretçi (33735 klik) kişi burdaydı!
Ücretsiz kaydol